Sunday 15 April 2012

About 34 days to go!!

Hurm...tengok my lilypie tepi tuuuu sat...lagi 34 hari untuk due kan? iyer kerrrr? Sekarang ni, i'm suppose in 34 weeks pregnant...atau dalam kata lain 8 bulan 2 minggu...lagi 2 minggu nak 9 bulan...

Sekarang ni..dah rasa sengal2 kat area bawah....berdenyut-denyut..terutama masa jalan...oooppss..saya memang jenis jalan laju...walaupun sekarang ni jalan kengkang.. (imagine: kengkang + laju)..huahuahua...

Baby memang suka membonjolkan diri..sudah terasa tulangnya yang kuat...iyerrrr, ibu tau tulang kamu kuat!setakat siku-sikuan sudah biasa...huhu..

Sekarang dah rasa sakit2 belakang...walaupun time tido..kadang-kadang saya mengeluarkan bunyi semasa tido...bunyi mendesah-desuh..sakit belakang kot..sehingga encik suami terjaga " Nak sapu minyak tak?"
Saya kalau mamai..memang taknak la kan minyak2 tu...kalau dapat tido balik pun dah kira bagus..sebab kadang2 memang tak boleh tido sampai pagi...

Beg baby dah siap: rasanya dah complete kot..semua dah ada..insyaallah..:




Beg ibu nyer pun dah siap..itupun setelah dibebel oleh encik suami...Mula2 buat pekak jer n buat tatau..hehee...tapi bila seorang teman bertanyakan khabar dan beritahu tanda-tanda bersalin: haaaa, mula la cuak kan..terus tanya suami : Abang, mana beg hijau b?heheee..macam lipas kudung siap kan beg untuk ke hospital...:


Beg Ibu + Toiletries (masuk kemudian)

Beg ibu dan baby..Beg baby lagi besar kan?Standby those things atas kerusi paling dekat dengan pintu..
Teman saya tu just inform : tanda-tanda dah nak bersalin...

1. Rasa senggugut macam nak datang period (lately memang perut saya tak sedap sangat..macam nak datang bulan, tapi taklah tahap sakit senggugut tu..)

2. Cirit Birit ( Hari ni dah 2 kali buang air besar,lepas tu asyik kentuuuut jer---------> hahaaa..kalut)

3. Sengal2 di bawah...area vagina... (masuk 8 bulan memang dah rasa dah)

4. Keluar darah (ni belum lagi laaa)

Tapi, sebabkan dah banyak tanda-tanda, maka saya pun mula laa insaf dan siapkan apa yang patut...kalau tak, hep hep hoorey lagi...

Selain barang2 di atas, saya jugak dah standby kan barang nak bawak balik rumah mak untuk berpantang:

Encik suami belikan bekas letak botol susu + my breast pump!


Pampers baby+ibu+set pantang tanamera+brg2 baby

Rasanya dah cukup kot kan?

No comments:

Post a Comment